Beste reisagent,
Wij bieden parkeerplaatsen icm shuttle service op de luchthavens Zaventem, Charleroi, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam. Je boekt ons eenvoudig via BTN (zie bijgevoegde screenshots) en je ontvangt een commissie van 10% over iedere reservering die je maakt.
Heb je vragen over Quick Parking, neem dan contact met ze op:
Business development manager: Ingridvanzetten@quickparking.com of de klanten service op +31 20 717 9700 / info@quickparking.com
Heb je vragen, stel ze gerust. Wij helpen je er graag bij.
Succes met het maken van reserveringen!
Schermen:
Na het maken van een boeking via BTN, kan je onmiddellijk klikken op Quick Parking reserveren:
wens je een parking te reserveren na het boeken (vb. als klant zijn reisdocumenten komt ophalen) - roep dan de boeking op via 'po raadplegen' en klik dan op quick parking reserveren. zo worden de juiste gegevens overgenomen.
Wens je een parking te reserveren voor een boeking dat je niet via btn gemaakt hebt, klik dan bovenaan op Quick parking en vul alle gegevens in:
Vanaf nu kan je met de offerte verzekeringen van Touring automatisch de IPID fiche laten toevoegen aan de PDF. Als nevenverzekeringstussenpersoon ben je verplicht de precontractuele info van het betreffende product aan de klant te bezorgen en dit voorafgaand aan de onderschrijving van de polis.
De beschikbare IPID fiches zijn : annulering, all-in en all-in premium
in offertebeheer dien je de bestaande prijselemente te wijzigen:
Touringprijselementenwijzigenoffertebeheer.pdf |
Voorstellen op basis van algemeen zoeken:
Multi-to promoties:
Document: 20180523-multitopromoties-nl.pdf
Video:
Voorstellen met actiecodes touroperators:
Om de pdf rechtstreeks te kunnen mailen moet de pdf geopend worden in adobe. Opent de pdf in de browser dan is adobe acrobat reader nog niet geïnstalleerd op je pc of adobe acrobat reader staat niet als standaard ingesteld.
Indien adobe acrobat reader nog niet is geïnstalleerd op de pc kan je die downloaden op www.adobe.be
Opgelet ! vink bijkomende aangeboden downloads eerst uit alvorens op installeren te klikken
Om adobe als standaardprogramma voor het openen van pdf’s in te stellen ga je naar Configuratiescherm en selecteer “programma’s”. In volgende document vind je hoe je dit doet
Het zoompercentage in de browser staat te hoog waardoor er een deel van het scherm niet zichtbaar is.
Zet, in de instellingen van de browsser, het zoompercentage terug op 100%
Google Chrome:
Internet Explorer:
Firefox:
Afhankelijk van de browser waaronder je werkt, dien je aantal stappen te doorlopen.
Internet Explorer: installatiehandleiding-BTN4U-POexport-internetexplorer-nl-versie2019.pdf
Firefox: installatiehandleiding-BTN4U-poexport-firefox-nl-versie2019.pdf
Safari: installatiehandleiding-BTN4U-POexport-safari-nl.pdf
Google Chrome: Installatiehandleiding-BTN-POexport-googlechrome-NL-versie2019.pdf
PO export - mogelijke problemen en oplossingen:
Het consolidatiedocument is een document dat de belangrijkste gegevens bevat van alle facturen die het kantoor heeft ontvangen in de voorbije week.
Dit document kan worden ingelezen in het backoffice systeem. Gebruik hiervoor het txt formaat.
Het csv formaat gebruikt u wanneer u het wenst te openen in Excel
De facturen van BTN staan ook op de e.invoice toepassing:
Ga in het menu links naar "alle documenten"
Klik bovenaan naast het zoekvak op "geavanceerd zoeken"
Geef bij touroperator "BTN" in en klik op zoek
Na het boeken van een vakantie of bij het raadplegen van een boeking, kan je doorklikken naar het reservatiesysteem van deze aanbieders. Klik op "verzekering onderschrijven" en selecteer één van de aanbieders :
De boekingsgegevens die nodig zijn worden indien mogelijk automatisch mee overgenomen, waardoor alles zeer efficiënt verloopt. In enkele klikken is je polis gemaakt.
Je kan van bij het maken van voorstellen in BTN, de kosten voor de verzekering reeds meenemen. Dit doe je via offertebeheer. Hoe het precies in zijn werk gaat lees je in volgend document:
Offertebeheer: 20180130-BTN4U-toevoegeneigenprijselementenaanvoorstellen-nl.pdf
Handleiding: 20170421-BTN4U-Luxairtours-handleiding-nl.pdf
Handleiding: 20171003-BTN4U-TUI-handleiding-nl.pdf
Bij verre afstanden worden ook de plaatsen in comfort class getoond. het cijfer tussen haakjes achter de vluchturen zijn de beschikbare plaatsen in comfort class.
zolang het aankomst uur vermeld staat zijn er nog 9 plaatsen of meer in de standaard klasse.
Wanneer het hotel mer dan 2 regimes aanbiedt en de klant wenst het regime dat niet getoond wordt in de beschikbaarheden, ga dan als volgt tewerk:
In het detailscherm van de reis selecteer je bij de reizigers het aantal kg in voor de heen- en terugreis.
Indien voor alle reizigers zelfde kg bagage, klik dan op de knop met het valiesje om het gewicht te kopiëren naar de andere reizigers.
Klik vervolgens op prijs
Klik in detail van de reis op "+ verzekering".
Indien je de gewenste verzekering aanklikt, krijg je volgende foutmelding:
Verwijder de lijn "GEEN" met het vuilnisbakje - Kies de gewenste verzekering en klik op prijs:
klik op het potloodje onder de vlucht en kies de gewenste klasse.
Bereken de prijs.
Standaard wordt door Tui de klasse 'X' teruggestuurd. Op bepaalde bestemmingen (verre bestemmingen) kan deze klasse niet geboekt worden.
Klik op "+ voorkeuren". Selecteer "IF" en vul in de opmerking "dog" in.
Tui stuurt in de multi-to promoties enkel de promoties terug in standaardkamer.
Zolang er nog andere kamers beschikbaar zijn voor dit hotel blijft de promotie in de multi-to promoties staan
Bij het boeken krijg ik de foutmelding "GCC is geen geldige commentaarcode" of "RIU is geen geldige commentaarcode"
Klik op "terug" en klik op het tabblad "voorkeuren" en geef je Grecotel code of Riu code in
veldje 'Optie':
Bij Tui is dit veldje een geheugensteuntje. Als je een boeking maakt waarvoor er een optieperiode geldig is kan je dit aanvinken.
Bij het po raadplegen kan je een overzicht krijgen van alle dossiers waarbij je optie hebt aangevinkt waarbij duidelijk vermeld staat wanneer de optie vervalt.
Het is dus een hulpmiddel voor het opvolgen van dossiers waarvan je niet zeker bent dat klant de boeking gaat nemen en dat jij op tijd kan annuleren
via btn zijn volgende wijzigingen mogelijk:
alle andere wijzigingen dienen telefonisch te gebeuren :
Je kan het bedrag van de fee aanpassen op de site van jetnet.be
Tools >> TUI fly feemodule & commerciële naam